Wij zijn gesloten: van Vrijdag 20 December 2024 t/m Vrijdag 3 Januari 2025. Uw orders worden dan de eerst volgende maandag (of donderdag) verzonden. Wij danken u voor uw begrip.

Uw taal:

Bestellen, betalen en bezorgen

Hieronder vindt u een overzicht van de meest gestelde vragen. Staat het antwoord op uw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op.

Bestellen

1. Hoe kan ik een product zoeken?
Binnen de webwinkel vindt u rechtsboven de functionaliteit "Zoeken". Hier kunt u een zoekterm invullen om te zoeken in ons assortiment.

2. Hoe kan ik een product bestellen?
U kunt een product bestellen door bij de informatiepagina van het product te klikken op de button "In winkelwagen". Het artikel wordt dan in uw winkelwagen geplaatst. U kunt daarna doorgaan met winkelen door op de knop [Ga verder met winkelen] te klikken of u kunt de producten in de winkelmand afrekenen. Dit doet u door op [Ga door naar afrekenen] te klikken.

3. Hoe weet ik welke producten in mijn winkelwagen liggen?
Rechtsboven in uw scherm vindt u een overzicht van het aantal producten in uw winkelwagen en de kosten van de producten. Als u klikt op [Mijn winkelwagen] gaat u direct naar de inhoud van uw winkelwagen.

4. Ik wil een wijziging doorvoeren in de winkelwagen, hoe doe ik dit?
U kunt wijzigingen doorvoeren binnen de winkelmand. U kunt een product uit de winkelwagen verwijderen door op het prullenbakje te klikken in de laatste kolom. Het product wordt verwijderd uit de winkelwagen. U kunt het aantal stuks van een product wijzigen in de kolom "Aantal".

5. Hoe kan ik klant bij de webwinkel worden?
Iedereen kan klant worden bij de webwinkel. Voorwaarde is dat uw betaling vooraf is ontvangen en dat u het product laat afleveren op een adres waar overdag de goederen worden geaccepteerd. U kunt klant worden door bij uw bestelling een account aan te maken. Met dit account kunt u snel en eenvoudig bestellen. De webwinkel registreert u als klant, waardoor u bij een volgend bezoek niet opnieuw uw gegevens hoeft in te voeren.

6. Hoe weet ik of mijn bestelling goed is aangekomen?
Als u online een bestelling plaatst en uw e-mailadres heeft doorgegeven, ontvangt u direct een orderbevestiging via e-mail. Hierin vindt u een overzicht van uw bestelling. 

7. Ik wil mijn bestelling annuleren, hoe doe ik dat?
Dit kan alleen als uw bestelling nog niet verzonden is. Neemt u zo snel mogelijk contact op met de klantenservice voor meer informatie. Is de bestelling al verzonden, dan is er een mogelijkheid tot het herroepen van de order. Hiervoor moet er, binnen 7 dagen na de ontvangst van de schriftelijke orderbevestiging, een verzoek ingediend worden bij de klantenservice.

8. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?
Dit kan alleen als uw bestelling nog niet verzonden is. Neemt u zo snel mogelijk contact op met de 
klantenservice voor meer informatie.

9. Kan iemand op mijn naam een bestelling plaatsen?
Binnen de webwinkel doen wij er alles aan om misbruik van gegevens te voorkomen. De aangeboden betaalmethoden en de registratiemodule minimaliseren het risico van misbruik van gegevens. Als u problemen ondervindt, belt of mailt u dan direct met de 
klantenservice van de webwinkel. Wij zoeken dan samen met u naar een oplossing.

10. Kan ik vanuit het buitenland bestellen?
U kunt alleen vanuit het buitenland bestellen als u betaalt via de geselecteerde betaalmethode, en de goederen inclusief verzendkosten volledig zijn betaald.

11. Kan ik nagaan waar mijn bestelling nu is?
U ontvangt een e-mail waarin alle informatie over de levering is opgenomen. Afhankelijk van het soort product wat u hebt besteld is er een track en trace code opgenomen waarmee u uw bestelling kan volgen.

Betalen

1. Op welke manieren kan ik betalen?

U kunt binnen de webwinkel op verschillende manieren betalen: via iDEAL, Bancontact, Creditcard, Paypal of via overboeking.

2. Wat is iDEAL?
Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. iDEAL is het systeem dat u direct koppelt aan uw internet-bankierprogramma bij een online aankoop. Om gebruik te maken van iDEAL hoeft u zich niet te registreren, bestanden te downloaden of een account aan te maken. Maakt u gebruik van internetbankieren bij ABN AMRO, Fortis, Postbank, Rabobank of SNS Bank dan kunt u direct met iDEAL betalen. U rekent dan snel en gemakkelijk af in de vertrouwde internet-betaalomgeving van uw eigen bank. Betalen zoals u eigenlijk al gewend bent.

3. Wat is 'overboeking'?
Als u kiest voor de betaalmethode 'overboeking', ontvangt u een e-mail van de webshop met daarin alle informatie over uw bestelling en een extra e-mail van onze payment provider (Buckaroo) met informatie over het betaalkenmerk en het bankrekeningnummer waarop u het bedrag binnen 5 werkdagen dient over te maken. Zodra de payment-provider uw betaling heeft ontvangen, wordt dit bevestigd per e-mail door middel van het verzenden van de factuur. Uw order wordt vervolgens de daarop volgende werkdag na ontvangst van uw betaling in behandeling genomen.

4. Hoe lang duurt het voordat mijn betaling is verwerkt?
Dit is afhankelijk van uw bank en wanneer deze de data aanlevert aan de bank van de payment-provider. Dit kan oplopen tot 2 werkdagen. 

5. Hoe krijg ik mijn geld terug als ik besluit een bestelling retour te sturen?
U kunt uw product retour sturen via de RMA-procedure. Daarin staat ook vermeld hoe een eventueel tegoed terug betaald wordt.

6. Ik heb een betaling gedaan. Hoe weet ik zeker dat ik heb betaald?
U ontvangt een factuur per e-mail zodra de betaling is verwerkt.

7. Ik heb betaald, maar geen bestelling ontvangen. Wat moet ik doen?
Als u binnen 5 werkdagen na het plaatsen van uw bestelling uw product nog niet heeft ontvangen, neemt u dan contact op met de klantenservice. Bij 'overboeking' geldt een langere periode tussen de bestelling en bezorging.

8. Ik wil vooraf een factuur ontvangen / Ik heb nog geen factuur ontvangen.
Facturen worden volledig automatisch aangemaakt door de webshop en per e-mail verzonden. Deze facturen worden echter pas aangemaakt nadat de betaling is ontvangen. Bij 'overboeking' kan derhalve geen factuur vooraf worden aangemaakt, deze komt automatisch na ontvangst van de betaling.

9. Ik heb ooit een kortingscode ontvangen, maar deze werkt niet. Hoe komt dat?
Na een bestelling kreeg U vroeger een email van een onafhankelijke beoordelingssite (FeedBackCompany) voor een beoordeling van onze webshop. Indien U die invult kreeg U een kortingscode. Die was U eenmalig gebruiken voor een korting. Echter zijn er voorwaarden zoals een minimaal orderbedrag (€ 75,-) en het eenmalig kunnen gebruiken per gebruiker/e-mail adres/ip-adres. Tegenwoordig is deze vorm van korting verlenen niet meer toegestaan. 

Bezorgen

1. Wat zijn de levertijden?
Wij verzenden uitsluitend op maandagen en donderdagen. Een product wordt normaal geleverd binnen 5 werkdagen na ontvangst van uw betaling, tenzij anders vermeld. Voor levering van producten werken wij met DPD. Zij zullen uw bestelling bij u aanbieden. Aan de track&trace code op pakketten kunt U zien wanneer uw bestelling in handen is van de verzender. Bij verzending met een brievenbus-pakket, dan bieden wij geen garantie op levertijd en/of betrouwbaarheid.

2. Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben?
Als u niet aanwezig bent op het moment dat DPD met uw bestelling (pakket) komt, ontvangt u een kennisgeving. Als levering uiteindelijk niet mogelijk is, krijgt u een formulier in de (e-)mailbox met alternatieve mogelijkheden tot het ophalen van het pakket op een afhaalpunt.

3. Wat betaal ik aan verzendkosten?
De verzendkosten worden berekend over uw totale bestelling en zijn afhankelijk van het gewicht en ontvangstadres. Als u in de winkelwagen op "Afrekenen" klikt, krijgt u een overzicht van de juiste prijs en van de verzendkosten voor uw bestelling. Vooraf is er via de knop [verzendkosten en btw schatten] een opgave van de verzendkosten berekend worden.

4. Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?
Ja, dat kan. U kunt een ander afleveradres opgeven bij uw bestelling. Via "Mijn account" kunt u heel eenvoudig meerdere afleveradressen beheren via uw adresboek. U hoeft dus maar een keer uw afleveradres op te voeren, zodat u hier de volgende keer weer gebruik van kunt maken.

5. Ik heb mijn bestelling niet op de afgesproken datum ontvangen. Wat nu?
Uw bestelling wordt normaal binnen 5 werkdagen te geleverd, tenzij anders vermeld. Als u uw bestelling niet tijdig hebt ontvangen, kunt u contact opnemen met de klantenservice. Heeft U een bestelling geplaatst met de betaalmethode 'overboeking', kijk dan of U wel het bedrag op de juiste manier heeft overgemaakt. Heeft U geen e-mail ontvangen van onze payment-provider Buckaroo voor de overboeking? Kijk dan in uw spam-lijst!! 

6. Levert de webwinkel ook in het buitenland?
Ja. U kunt uw bestelling alleen laten afleveren op een adres in Europa, mits in een Schengenland vanwege douane beperkingen.

7. Kan ik mijn bestelling terugsturen als het product niet aan mijn wensen voldoet?
U heeft een zichttermijn van twee weken, waarbinnen u uw product retour kunt sturen. U dient hiervoor EERST een RMA-formulier aanvragen bij onze klantenservice.

8. Zijn er ook extra bezorg-opties?
Bij het afrekenen van uw bestelling heeft u mogelijk enkele keuzes. Dit is afhankelijk van de opties die DPD biedt en ze in hun software module activeren, die wij in onze webshop hebben geïmplementeerd.

Retourneren

1. Kan ik mijn bestelling terugsturen als het product niet aan mijn wensen voldoet?
Ja, dat kan. U kunt het product binnen 14 dagen retour sturen. Hiervoor is er een RMA-procedure. Deze is te vinden op de pagina "ruilen of retourneren". 
Indien u na 14 dagen een product wilt retourneren, dient u eerst contact op te nemen met onze klantenservice voor de mogelijkheden.

Klachten

1. Ik heb een klacht over mijn bestelling, wat moet ik doen?

U kunt telefonisch of per e-mail contact opnemen met de klantenservice.

Mijn klantgegevens

1. Hoe kan ik een wijziging in mijn gegevens doorgeven?
Via "Mijn account", rechtsboven in het menu, kunt u uw account-gegevens wijzigen.

2. Ik wil klant worden bij de webwinkel, hoe moet ik dat doen?
U kunt klant worden door een account aan te maken. Met dit account kunt u snel en eenvoudig bestellen. De webwinkel registreert u als klant, waardoor u bij een volgend bezoek niet opnieuw uw gegevens hoeft in te voeren.

3. Wat zijn de voordelen van een persoonlijke webwinkel account?
U hoeft bij een volgend bezoek niet opnieuw uw gegevens in te voeren. Daarnaast kunt u zien welke producten u al eerder besteld heeft bij de webwinkel.

4. Is het noodzakelijk om me te registreren?
Nee, u kunt een product kopen binnen de webwinkel als u zich registreert. U krijgt daarvoor verschillende voordelen. U kunt echter ook aankopen doen zonder dat U zicht registreert maar U moet dan wel bij elke aankoop alle gegevens weer ingeven.

5. Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe kom ik hier achter?
Als u uw bestelling wilt afrekenen, komt u in het inlogscherm van de webwinkel. U kunt uw wachtwoord opvragen via "Wachtwoord vergeten? Klik hier" onder het inlogscherm voor bestaande klanten. Let op: u dient hier het e-mailadres in te vullen dat u binnen uw account hebt geregistreerd. E-mailadressen die niet zijn geregistreerd, worden niet door de webwinkel herkend.

6. Ik heb een nieuw e-mailadres. Moet ik nu ook een nieuw account maken?
Nee, dat is niet nodig. Via "Mijn account" kunt u heel eenvoudig wijzigingen aanbrengen in uw persoonlijke account. Het gaat om wijzigingen in uw naam, e-mailadres of telefoonnummer. Via "Mijn account", rechtsboven in het menu, kunt u uw account-gegevens wijzigen.