Algemeen
Merk | Hörmann |
---|
Wij zijn gesloten: van Vrijdag 20 December 2024 t/m Vrijdag 3 Januari 2025. Uw orders worden dan de eerst volgende maandag (of donderdag) verzonden. Wij danken u voor uw begrip.
Dit is een verbindstuk waarmee u de uiteinden van de tandriem weer aan elkaar maakt.
Na het vervangen van de tandriemkoppeling volgens de handleiding dient u feitelijk eerst de aandrijfpoeliebeugel te monteren en daarna de tandriem weer in de tandriemkoppeling te plaatsen. Onze ervaring is dat dit behoorlijk lastig kan zijn. Daarom onze aanbeveling: Nadat u de tandriem in de houder van de aandrijfpoelie hebt geplaatst (Figuur 3.1), installeert u eerst de tandriem in de koppeling (Figuur 3.5 en 3.6). De houder van de aandrijfpoelie glijdt door de riemspanning iets in de rail. Plaats nu een stuk hout aan het uiteinde van de rail, span met een schroefklem de houder van de aandrijfpoelie er tegen aan totdat de schroefgaten weer op één lijn liggen en schroef nu de houder weer vast (Figuur 3.3). Ga verder naar afbeelding 4.
Hörmann-producten onderscheiden zich doorgaans door een lange levensduur en een hoogwaardige afwerking. Ook de tandriemkoppeling is ontworpen voor ongecompliceerd gebruik en bespaart tijd bij het vervangen ervan. Het reserveonderdeel is bijvoorbeeld geschikt voor de zelfdragende stalen rails van Hörmann. De tandriem in deze rails bestaat uit een mengsel van polyester en polyamide, terwijl de Hörmann-geleidingsslede voor geleiderails FS 10 en FS 2 zelf uit robuust kunststof bestaat. Het bijzondere aan deze tandriem: volgens het Hörmann-patent spant hij zichzelf en is daardoor onderhoudsvrij. De geleiderails zijn doorgaans voorgemonteerd en kunnen direct op de gewenste aandrijving worden gebruikt. De rails zelf worden in één stuk of twee stuks aangeboden. Voor de montage moeten de tweedelige rails aan elkaar worden geschroefd en de tandriem worden gespannen.
Merk | Hörmann |
---|